Avtoklima je danes že skorajda standardna oprema vsakega avtomobila in kar težko si je predstavljati, da bi se poleti vozili brez njene pomoči. Pa ne samo poleti. Še kako uporabna in priročna je jeseni ter pozimi, ko je v zraku več vlage, kar se odraža na zarošenih steklih.
A za avtoklimo je treba skrbeti in jo redno vzdrževati, sicer ne bo delovala optimalno. Še več, v prezračevalnem sistemu se ustvarjajo idealni pogoji za nastanek plesni in bakterij, ki slabo vplivajo na kakovost zraka v kabini, s tem pa tudi na počutje in zdravje potnikov.
Kaj bodo na servisu postorili za avtoklimo?
Pri servisu avtoklime se pregleda in popravlja celoten sistem klimatizacije v vozilu. Postopek servisa običajno vključuje pregled in čiščenje filtrov, preverjanje delovanja ventilatorja, testiranje in popravljanje hladilnega sistema, pregled in polnjenje plina ter preverjanje delovanja vseh stikal in senzorjev.
Pri servisu avtoklime je pomembno upoštevati navodila proizvajalca in uporabljati ustrezno opremo. Servis naj bi opravljali strokovnjaki z izkušnjami in ustrezno usposobljenostjo. Pravilno vzdrževana klimatska naprava ne le zagotavlja udobno vožnjo, ampak tudi pomaga pri preprečevanju zdravstvenih težav, povezanih z onesnaženim zrakom v vozilu.
Kam na servis klimatske naprave?
Veliko »strokovnjakov« trdi, da so klima serviserji, a tisti pravi imajo tudi ustrezno licenco, ki dokazuje, da poznajo klimatske sisteme v avtomobilu in znajo ustrezno poskrbeti zanje. Zmotno je misliti, da servis avtoklime pomeni zgolj zamenjavo hladilnega plina.

Za servis klimatske naprave v avtomobilu je najbolje izbrati avtoservis, kjer pokrivajo vse storitve vezane na servisiranje vozila, kar pomeni, da boste svoj avtomobil zapeljali zgolj na en naslov, kjer bodo poskrbeli za pnevmatike, priprave na tehnični pregled, mali in veliki servis vozila, pa tudi za klimatsko napravo. V tem primeru bo Avtoservis Selan zagotovo izpolnil vsa vaša pričakovanja.
Pomembna je tudi dezinfekcija avtoklime
Dezinfekcija avtoklime je pomembna za zagotavljanje zdravega in varnega okolja v vozilu. V klimatskem sistemu se lahko namreč nabirajo bakterije, virusi, plesni in drugi mikroorganizmi, ki lahko povzročajo alergije, respiratorne težave ali celo bolezni. Redna dezinfekcija avtoklime pripomore k ohranjanju kakovosti zraka v vozilu ter preprečevanju širjenja okužb in bolezni.
Postopek dezinfekcije avtoklime običajno vključuje uporabo posebnega razkužila, ki se ga razprši v klimatski sistem. Razkužilo deluje nekaj minut, nato pa se sistem temeljito izpiha. Poleg razkužila se uporabljajo tudi druga sredstva, kot so čistilna pršila in antibakterijske krpe za čiščenje in dezinfekcijo notranjosti vozila. V Avtoservisu Selan bodo za vaš sistem prezračevanja poskrbeli z enim najbolj priljubljenih načinov dezinfekcije: ozonom.
Kdaj je potrebno polnjenje s plinom?
Če opazite, da avtoklima ne prične hladiti dovolj hitro ali pa sploh ne, je to lahko znak pomanjkanja hladilnega plina v sistemu. In ne gre zgolj za nekoliko bolj neprijetno vožnjo v vročini, saj lahko pomanjkanje hladilnega plina povzroči prekomerno obrabo kompresorja in drugih komponent sistema. Če je vaša avtoklima brez plina, bo potrebno opraviti postopek, ki se imenuje polnjenje avtoklime.

To se običajno izvaja s pomočjo posebne naprave, ki v sistem vnese nov hladilni plin. Vendar pa pred polnjenjem serviser najprej opravi pregled sistema, da ugotovi morebitno puščanje ali druge težave. Ko so te težave odpravljene, se lahko začne postopek polnjenja. Med postopkom se hladilni plin vnaša v sistem, dokler tlak v sistemu ne doseže predpisanega nivoja. Po tem se sistem ponovno preveri, da se zagotovi, da ni puščanja in da deluje pravilno.
Avtoklime nikoli ne ugašajte
Veliko voznikov misli, da avtoklime pozimi ne potrebujejo in jo ugašajo tudi v drugih delih leta, ko zunaj ni pretirano vroče. Ta navada seveda izvira iz prepričanja, da avtoklima porabi nekaj dodatnega goriva za energijo, a je ta odstotek precej nizek.
Bolj je pomembno spoznanje, da dlje časa ugasnjena avtoklima pomeni morebitne težave ob naslednjem vklopu. Kompresor, ki je ključen del klimatske naprave, namreč ni namaščen, saj se mazivo v ugasnjeni napravi ne pretaka po sistemu in na ta način klimo zaženemo »na suho«. S tem lahko povzročimo okvaro kompresorja, kar pa velja za precej drago okvaro.