Letne pnevmatike lahko na vozilo namestimo po 15. marcu, ko se uradno konča zimska sezona, vsaj kar se pnevmatik tiče. Seveda pa ne gre tega početi na slepo. Če so razmere zunaj še vedno nepredvidljive, obstaja možnost sneženja in so temperature nizke, je pametneje še nekoliko počakati.
Sezona letnih pnevmatik se prične, ko je zunaj konstantno 7 ali več °C. Morda si kdo reče, da se bo vozil kar na zimskih, s čimer po zakonu ni nič narobe, vseeno pa takšno razmišljanje negativno vpliva na obrabo pnevmatik, višjo porabo goriva in manjše udobje med vožnjo. Preverimo nekaj zanimivosti o letnih pnevmatikah.
1. Globina profila
Da bi letne pnevmatike zadostile zakonskim omejitvam in nas obenem še dovolj varno vozile po cesti, morajo imeti dovolj globok profil. V Sloveniji velja, da mora imeti letna pnevmatika najmanj 1,6 mm profila po celotnem obodu pnevmatike.
2. Vse pnevmatike niso enake
Pred nakupom letnih pnevmatik najraje pogledujemo proti ceni, a bi nas moralo zanimati še vse kaj drugega. Med drugim bi morali ustrezne pnevmatike izbrati glede na svoj stil vožnje, kako pogosto in koliko časa preživimo v avtomobilu in v kakšnem okolju se vozimo.
Gre za obalna področja, kjer ni pričakovati večjih temperaturnih odstopanj? Ali se večinoma vozimo v krajih, kjer so pogostejše padavine in so ceste bolj podvržene vodi in blatu? To so pomembna vprašanja, ki si jih moramo zastaviti pred nakupom letnih pnevmatik.
3. Poraba goriva
Model letnih pnevmatik odloča tudi o porabi goriva. Poznamo bolj in manj potratne pnevmatike, pri čemer se opiramo na ocene od A do G. Letne pnevmatike z oceno G slabše vplivajo na porabo goriva, medtem ko A bolje. To je še posebej dobrodošel podatek za vse voznike, ki so veliko na cesti.
4. Nove letne pnevmatike zahtevajo previdnost
Zelo zanimivo je dejstvo, da so priporočila proizvajalcev letnih pnevmatik takšna, da naj bi na novih pnevmatikah prvih 100 km prevozili nekoliko bolj previdno. To pomeni, da nove pnevmatike na vozilu še ne pomenijo, da lahko pričnemo voziti bolj drzno, ampak ravno obratno.

Pri izdelavi pnevmatik se v kalupih zanje nahaja posebna snov, ki skrbi, da se pnevmatika ne sprime s kalupom, ta snov pa na njih ostane tudi po končani izdelavi. Da bi se je znebili, naj bi bilo potrebnih vsaj 100 km vožnje, preden se pnevmatike pričnejo na cesti obnašati tako, kot bi se morale.
5. Oznake na pnevmatikah
Pnevmatike imajo oznake, ki označujejo njihovo kakovost in zmogljivosti. Med njimi so oznake, kot so hitrostni razred, nosilnost, učinkovitost porabe goriva in oprijem na mokrem cestišču.
6. Starost pnevmatik
Večina proizvajalcev avtomobilskih pnevmatik priporoča menjavo pnevmatik po petih letih uporabe, ne glede na to, koliko prevoženih kilometrov imajo.
7. Letne pnevmatike lahko trajajo dlje
Če želite podaljšati življenjsko dobo pnevmatik, lahko uporabljate pnevmatike za drseče površine in posebne dodatke, kot so pršila in geli, ki povečajo oprijem pnevmatik na mokrem in spolzkem cestišču. Obenem omogočajo tudi določeno stopnjo zaščite pred škodljivimi UV žarki, še posebej v poletnem času.
8. Akvaplaning
Za letne pnevmatike velja, da se v mokrih razmerah obnašajo slabše kot zimske. Vendarle pa se med seboj precej razlikujejo in je mogoče izbrati tudi letne pnevmatike, ki se v dežju mnogo bolje obnesejo kot druge.